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30 avril 2015 4 30 /04 /avril /2015 18:11

Lou groupe PATOIS soubre Face Book s'interesso à-n-aquel parla. Tournan bouta eici l'essenciau de ço que n'avan diit.




Chau vèire qu'avan jia parlat di pouètos velaiencs "loucalistos" :

http://mistralenc.over-blog.com/article-li-pouetos-velaiencs-loucalistos-65497106.html

 

Abouro parlan de lour parla.


 

Un quatrain de Louis Cham (lou mounge Louïs Chambonnet) qui illustre bien le parler d'au-delà des bois del païs d'Issinjaus.

 

Le poète parle du Christ enfant, c'est un poème de Noël :


 

"Veyès lou tèms que fai; beiau bè que sa maire
Pèr lou bièn eichaufa ne saup pas que ié faire.
Urousamen qu'aièr avèn fa la buya;
Aduren ço que fau pèr lou jaire e lou mua"

 



 

Si on le met en parler de Salèr(s) ça donne :

 

"Vezet lou tenp que fai; bessai bi que sa maire
Per lou bien escoufa nou sap pas que li faire.
Irousomen que ièr avan fat la bugado;
Aduren ço que chau per lou jaire e lou muda."

 

 

 

On voit les trois phénomènes de cette zone :


 

- le -D- intervocalique qui tombe souvent :"la buya, mua"; ça se retrouve en Ardèche.

 

- le -Z- intervocalique qui devient souvent Y; ça se retrouve partiellement dans le Puy de Dôme et beaucoup en haut-limousin. (87)

 

- le -G- qui devient souvent J en auvergnat, peut devenir Y dans le pays d'Yssingeaux.

Ce serait un point commun avec les parlers d'ouïl du Forez. 







 

La glèisio d'à Beuzat / Beauzac

La glèisio d'à Beuzat / Beauzac

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Published by La Coumpanhio mistralenco - dans lengo
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Uno citaciou d'un arabe cristiô

« So que retrazi d’uèi al mounde arabe, acò’i l’indigenço de sa counsciéncio mouralo, ço que retrazi à l’Oucident, acò’i sa proupensiou à muda sa counsciéncio mouralo en esplecho de douminaciou. »

 

                                                                                     Amin Ma'alouf

Uno citaciou inteligento

La monarchie, dans notre pays, est franque, elle n'est pas gauloise.

 

                  (Proudhon)

Henri Doniol

Les patois de la Basse-Auvergne, 1878

 

Pagino 20

 

« Si l’accentuation, qui est la prosodie de chaque langue, constitue un signe de race,  la race appartient au patois de la haute Auvergne ; dans ce cas le brivadois est en basse Auvergne le moins éloigné du parler d’autrefois, car il suffit d’ajouter peu de chose à sa prononciation pour le rendre identique au patois cantalien. »